Bir türün yaratıcısı ID Sortware
John Carmack oyun dünyasına Doom'u kazandırarak büyük ün sahibi olmuştu. Bu ünü almak taşımaktan daha kolaydı ve yapacağı oyunların hepsinin en az hit olması gerekiyordu. Ama Carmack'ın yaptığı her oyun klasik oldu. İşin sırrını hala çözen yok. Neyse, Quake çıkmasına az kala Carmack'ın yeni bir hiti geldiğine dair duyumlar aldığımızda çok heyecanlanmıştık. Nihayet beklediğimiz an gelmiş ve Quake ile tanışmıştık. Oyun dünya piyasasında bomba etkisi yaratmış ve rekor satış rakamlarına ulaşmıştı. Müthiş grafik ve efektlerin yanında FPS türüne zıplama, eğilme gibi eklentilerin yapılması türe apayrı bir hava katmıştı. Quake'in single bölümünden sıkılan oyuncular multiplayer'ı denemeye karar verdiler ve asıl kıyamet o zaman koptu. Dünya üzerinde milyonlarca oyuncu LAN partilerinde Quake oynar olmuştu. Daha sonra açılan server'larla ülkeler arası Quake turnuvaları düzenlenmeye başlandı ve bu uzun bir süre böyle devam etti.
Oyunun devamının yapılması artık kaçınılmaz olmuştu. Beklenen cevap 1997 yılının Aralık ayında geldi ve Quake 2 piyasaya sürüldü. Oyunda inanılmaz değişikliklere gidilmişti. Risk taşıyan özellikler oyuna çok iyi aktarılmış ve ilk oyunu gölgede bırakmıştı. ID Sofware Q2'ye FPS'nin yanı sıra az biraz RPG katarak değişik bir karışım meydana getirmişti. Oyun artık "önüne geleni öldür"den öte, yapılması gereken değişik görevlerle zenginleştirilmiş bir oyun haline gelmişti. Yapay zekada da yapılan iyileştirmeler oyundan alınan zevki arttırmıştı. Ama esas gelişme grafiklerde kendini göstermişti. O zamanların bir numaralı çip üreticisi 3DFX firması Voodoo çipsetini üreterek oyunlarda hiç alışık olmadığımız grafikleri bize sağlamayı başarmıştı. Q2'yi normal bir ekran kartı ile oynadığınızda grafiklere rahatlıkla burun kıvırabiliyordunuz ama Voodoo çipli bir ekran kartı taktığınızda sanki başka bir oyun oynuyormuş gibi hissediyorsunuz. Hala o grafikleri gördüğünde ağzımın açık kalmasını ve uzun zaman kapatamamamı hatırlarım :)
"Q3'ün son durumu için çok mutluyum. Çünkü oyunun son hali, asıl yapmak istediğimize şimdiye kadar yaptığımız bütün oyunlardan daha çok yakındı." John Carmack





Hiç yorum yok:
Yorum Gönder