31 Aralık 2008 Çarşamba

Dead Space

zun zamandır yapmadığım bir şeyi yapayım şöyle koltuğumun arkasına yaslanayım, ışıkları söndürüp, sesi de açtım mı tamamdır.. 'ama bir dakika ya oyun!' evet korkmam için atmosferi kıvamına getirebilirdim fakat bu ortamda oynayabileceğim bir oyun uzun zamandır çıkmış mıydı? En son zevkle ve korkarak oynadığım aklımda kalan son oyun F.E.A.R.'dı. En azından türe saygı duyacağım nitelikte ve korku atmosferini çok iyi yansıtan bir oyundu. Sonrasında çıkan oyunlar beni korkutmaktan çok ama çok uzaktılar. Peki 'EA'dan bu zamana kadar çıkan en korkunç atmosfere sahip oyun geliyor' haberleri beni neden heyecanlandırmıştı, sanırım cevabını verdim.
EA'nın oyunu duyurmasından ve EA Redwood Shores'un oyunu tamamlamasından bu yana meraklı bir bekleyiş sona ermiş, saat 02:00 sularında diski yükleyip oyuna başlamış bulunuyordum...

Oyunumuzda Isaac Clarke (ünlü bilim kurgu yazarı Isaac Asimov ve Arthur C. Clarke'dan etkilenilmiş) adındaki uzay mühendisinin Concordance Extraction Corporation (C.E.C.) adına galaksiler arası yaşam formları araştırması yapan USG Ishimura ana gemisi tarafından yardıma çağrılmasını konu alıyor. Bu noktada damdan düşer gibi oyuna başlamak ve hikayeye bir haber kalmak istemiyorsanız, bu noktaya nasıl gelindiğini anlatan Dead Space: Downfall animesini de şiddetle izlemenizi tavsiye ederim. Ishimura, araştırmaları çerçevesinde uzayda yasak bir bölgede üzerinde semboller olan ilginç bir yapı keşfeder. Bulduğu bu yapıyı gezegende bir çatlak oluşturarak gemiye alır ve merkeze dönmeye karar verirler. Ishimura'nın gezegenden aldıkları yapı bir tür yabancı formu da serbest bırakır. Bu yaratık türü ele geçirdikleri insanları katlettikten sonra kendi yaşam formları ile birleştirip korkunç bir hal almaktadır. Bu noktada işler istenildiği gibi gitmez ve mürettebatta garip durumlar da görülmeye başlar. Şiddet ve intihar vakaları artış göstermiş Ishimura'nın kalkış serüveni de böylelikle başarısızlığa uğramıştır. Daha sonrasında Isaac Clarke ve ekibinin aldıkları yardım çağrısı ve gemilerinin de arızaya uğraması sonucu Ishimura'ya olan serüveni de başlamış bulunur.

Dead Space klasik bir hayatta kal tarzında, üçüncü görüş açısı ile oynanan bir korku-gerilim oyunu. Isaac ile oyuna başlayıp kontrolü ele aldığınızda ilk olarak dikkatinizi herhangi bir gösterge menüsü (HUD) olmadığı çekecektir. Oyunda sağlık durumunuzu üzerinizdeki kıyafetinizin arka kısmındaki fosforlu, mavi renkte RIG adını alan barlar ve disk göstergesi anlamanıza olanak sağlıyor. Silahlarınızdaki mermi durumunu ise yine üzerlerindeki dijital gösterge görmenizi sağlıyor. Bu barlar kırmızı seviyeye düştüğünde anlamanız gereken ölmeye yakın olduğunuzdur. Disk şeklinde yer alan diğer kısım ise sizin fiziksel yeteneklerinizi kullanım esnasındaki enerji kaybınızı gösterecek.

Hiç yorum yok:

Oyun İncelemesi © 2008. Template Design by SkinCorner